Partnerský Blogík Lara´s Shadow najdete ZDE

Stahuj XNA Lara ZDE

Mega preview prvního levelu hry exkluzivně jen pro vás čtenáře tohoto blogu

29. listopadu 2008 v 22:57 | Lady Croft |  .:TR:Underworld:.
Předem bych vás chtěl upozornit že v tomto textu se nevyskytují! defakto žádné spoilery! ani informace které by vás nějak výrazně okrádali o zážitek z hraní.

Měl jsem tu možnost si zahrát plnou verzi TRU. Dohrál jsem již první kapitolu zvanou Meditteranean Sea, a rozhodl se že pro vás natěšené čtenáře sepíšu jaké si nabuzení do hry, kterou si již tento pátek budete moci konečně koupit :-)

Skutečnost je taková, že děj hry je přímý a nalajnovaný, ovšem velice kvalitně, vše se dá přirovnat k velmi dobře zpracovanému akčně dobrodružnému filmu který má spád, logiku a vše co k tomu patří. Děj se opravdu velice svižně stupňuje. Příběh regulérně prvního levelu nás zavedl někam do středozemního moře, kam se Lara vydala sama se svojí přenádhernou luxusní jachtou. Už na začátku lokace budete plně nadšeně sledovat nádherně vypadající Laru která má velice sexy obleček (samozřejmě si nemohla zapnout zip na svém dobře obdařeném hrudníku), myslím že dlouhý rukáv a žádné nohavice plní svůj účel na 100% XD. Až uvidíte Laru v pohybu bude vám ihned jasné, že chlapy to budou mít nesmírně těžké se plně koncentrovat na hraní a neujíždět očima někam jinám, což v mém případě se několikrát stalo XD, skutečně Lara je zde prostě úchvatná, ale to už nechme být, neboť toto není jediným předmětem tohoto textu. Ptáte se tedy jak hra vypadá, zdali v ní není dost chyb či zda není nějak extra tuneloidní či nudná? Tak na tyto otázky a mnohé další ke kterým se postupně dostanu se vám pokusím co nejpřesněji odpovědět textem který je zde + exkluzivně mnou vytvořené screeny s nespoilerovými ale vtipnými poznámkami rovněž zde:




Děj hry nás tedy v prvním levelu nebo spíše v první epizodě zavedl na ono středozemní moře. Vše začne velice poklidně, jako pohodová dobrodružná výprava, Lara přijede se svojí luxusní jachtou na určené místo. Zde prohodí pomocí notebooku pár slov se svými přáteli Alisterem a Zipem. Tím budete nenápadně seznámeni s důvodem proč jste vlastně někde uprostřed středozemního moře. Dále už začínáte konečně hrát. Následuje tedy již mnohokrát médiemi omývaný skok z paluby lodi do světa volnosti! Probádání hlubin je nyní zcela jen na vás. Po krátké chviličce klesání ke dnu najednou spatříte onen tajemný chrám který má z vnějšku jakoby tvar hlavy severského válečníka z dob pradávných. Všude kolem sebe narážíte na různé tipy ryb, korály, a všemožné vodní porosty, zkrátka vodní svět zpracovaný do detailu tak jak se patří. Takto detailně zpracovaného TR jsme doposud neměli možnost hrát, zkrátka tohle je prostě nádhera. Po chvíli bloudění najdete onen portál, který musíte otevřít, aby jste se hnuli z místa, začíná tedy první hádanka. Po chvíli bádání na vás zaútočí pár hladových žraloků. Vaše dosavadní výbava obsahuje pouze duální pistole a uspávací zbraň, dále ještě pípající přísavné granáty. Je tedy na vás, jak se je rozhodnete zneškodnit, já zvolil způsob kdy jsem použil uspávací náboje. Jakmile začala látka působit, ihned jsem je odkrouhnul pistolí ve spánku XD. Překvapilo mě že se ony potvory nerespawnovaly tedy neobnovovaly do nekonečna. Zkrátka sem tam sem nějaký ten hladolet z daleka připlul, ale nebylo to nic co by bylo přehnané až stereotypně nudné. Po vyřešení hlavolamu s uzavřeným vstupem do chrámu jste se dostali do jeho vnitřních dosud neprobádaných prosotor. Vše bylo dokonalé, téměř jako opravdové, měl jsem pocit že to je skutečné, ze stropu potůčkami proudu stékala voda která odtékala po zemi do všemožných děr, skulin a zářezů, podlaha se tak přítomností světla a vody neskutečně plasticky zrcadlila, autoři si dokonale pohráli i s plastikou objektů. Ty totiž nyní nejsou jen otexturované krychle, ale skutečně vysoce plasticky vymodelované kamenné bloky na kterých je vidět, že jsou poznamenané již stovkami let stářím. Vše vypadá, že se jakoby zhroutí. Ze statického hlediska to je neskutečně propracované, všemožné nosné pilíře zkrátka drží mohutné kamenné bloky jenž plní funkci stropu nad vámi. Jak jsem tak postupoval hlouběji do nitra pradávných ruin, přepadal mě chvílemi až klausurofobický pocit. Některé chodbičky působili svojí těsností až děsivě. Zkrátka, tohle jste v žádném předešlém dílu neměli šanci vidět. Když se vám povede udělat druhou hádanku a otevřete tedy kamenné vrata, následuje již známá pasáž s krakenem. Zde bych chtěl podotknout, že mě překvapil neskutečný pocit volnosti a svobody. Jsem zde nyní bez limitu, tohle není jen další gameplay video, ale již hra skutečná, mohu si jít zkrátka kamkoliv. Z prezentačních videí se vám mohla lokalita zdát trochu tuneloidní ale ujišťuji vás, že tomu tak zdaleka není. Absolutní volnost!, to jsou slova která vás při proplétání se po velice rozsáhlém labirintu chodeb budou napadat. Budete úplně ohromeni jak je hala chapadly chobotnice propletena. Párkrát se mi stalo "sakra, chyba ta stěna se hýbe, aha to je další slizké chapadlo. V této lokalitě jsem se také poprvé zasekl a nevěděl jak dál, nenapadalo mne jak na krakena onu monstrózní věc po jejím uvolnění a následném vytažení spustit a tak jsem zde skoro dvě hodiny pobíhal a zkoušel všemožné nemožnosti XD. Musím ještě zmínit to, že mě mile překvapilo jak se zde uplatňuje oněch 1700 Lařiných pohybových segmentů, ona lokalita je totiž fyzickým modelem skutečně značně propracovaná a tak si můžete všímat jak Lara zakopne, vybalancovává rovnováhu v přepadu, detailně šplhá po stěnách, atd.. Ovšem nehrozí zde to co kupříkladu v AOD kde se Lara pořád zasekávala, virtuálně propadávala atd. Skutečně, zde je složitý objekt pokryt neviditelnou stěnou, takže nehrozí nějaké to nepříjemné zaseknutí s v předmětu. Lara je zkrátka jako živá a tak nedělá nesmyslné robotické pohyby! Když se mi povedlo s Larou konečně odrovnat onu poněkud agresivní chobotničku, mohl jsem postupovat dál v cestě. Následovala jako by ukázka Lařiných dovedností bez kterých by se neobešla, skutečně jsem měl pocit že jsem v nějaké hrobce, pač zdoláte místnost s nástrahami a následuje další kde je problém již trochu zapeklitější. Obtížnost a nástrahy se postupně stupňují tím, jak postupujete do nitra onoho starobylého chrámu a je zajímavé, že vždy vás autoři něčím prostě překvapí. Když se Laře povedlo konečně najít to co hledala, následovala cutscéna, která nám napověděla, že by bylo dobré se vrátit ke svojí jachtě a namířit si to s ní směrem nákladní loď. Lara tedy prchá z chrámu jak rychle to jen jde a pozor zde se pozastavím. Je nádherně vidět že při cestě zpět na nás autoři opravdu mysleli a případnou jednotvárnost, která by na nás mohla při cestě zpět doléhat odstranili a ženou nás tedy cestou trochu jinou. A vůbec, nemohu si odpustit tu poznámku že tato první kapitola hry se velice podobala úvodní části filmu Tomb Raider 2 Kolébka života. Ale proč né že? Tohle přeci byla jedna z nejlepších částí filmu, tak proč si i něco podobného také nezahrát :-) Dobře tedy, Lara se svou jachtou dojela po stopách až k nákladní lodi, kde se odehrálo finále celé epizody. Zde jste se dostali na palubu a trochu se porozhlédli, bylo ihned jasné, že paluba je plná žoldáků a je tedy zapotřebí jí vyčistit. Kamera mi velice pomohla si naplánovat útok, tedy zmapovat si kde kdo jak může zaútočit. Když jsem měl přehled vrhl jsem se tedy na věc. Doplňování naškudlenými a doposud nepoužitými lékarničkami a naházení všech deseti granátů mezi různé grupy nasuřených žoldáků byla samozřejmostí a také nezbytnou nutností pro přežití a úspěch. A že tedy stříkala pořádně krev XD. Když jsem vyčistil palubu, následovala cesta do podpalubí, kde vás čekalo nemilé překvapení. Jak už všichni víte, tohle není žádná novinka, Lara zde uvidí Amandu jak křičí na vězněnou Natlu . Následuje tedy velice zajímavá cutscéna po které Laře nezbude nic jiného než prchat z potápějící se lodi. Epizoda končí skutečně jako neukončený seriál který vás nenechá zmeškat další díl. Moc rád bych vám prozradil jak tento závěr levelu skončil ale nemohu, tohle už je jen a jen na vás, vy si to nahrajete, vy se to také dovíte. Já vás tu skutečně po roce čekání na tento díl okrádat o herní zážitky nehodlám. Doufám že se vám moje prezentace bez spoilerů líbila a že si hru rádi a s chutí zahrajete a také plně užijete. Zároveň bych vám poradil a doporučil, aby jste si, pokud jste již předchozí dva díly dohráli, aby jste si vypnuli nápovědy ikonami a terče při střílení se statusem života soupeřů jako já :-) Pokavaď vás také zajímá jak je tato část hry dlouhá, tak bych to přirovnal ke dvěma středně dlouhým levelům z TRA. V této lokaci můžete najít 26 tajemstvích a jednu relikvii, já jich našel zhruba tak ani né polovinu a že jsem se v tom podmořském chrámu pěkně motal a bloudil :-)

Zde je pro vás několik screenů které neobsahují spoilery!:

Není vám tento obrázek povědomý? Nyní jsem si ho ale vytvořil sám, ách jaká to byla úžasná zábava XD
Všimněte si, že když Lara začne sprintovat, kamera vám ihned vecpe před oči detailně její zadek XD
Někdy se Lara skutečně tváří jako zabiják

A nebo jako neviňátko " Já nic, já té chobotničce neublížila, nemohu za to, že se ta ostnatá podesta stářím zřítila zrovna na její mozkovnu" XD
"Tak a ted si můžete prohlídnout mé vybavení" XD
"Zdá se mi že na tom jednom ozubeném kolečku je jaký si kovový kroužek který by se dal strhnout mojí kotvičkou" Tak takovéto nápovědy rozhodně nečekejte XD
"Honem, honem, nerada bych to dostala tím slizkým chapadlem"
Lara si myslím asi toto "Tak teď když jsem vytáhla nad tvojí hlavu pořádně vysoko ten příšerně těžký a ostnatý krám, doufám že mi ted nebudeš překážet v cestě až se to nenápadně zhroutí na tvojí mozkovnu ty slizoune" XD

Myslím že tento hardcore obrázek potěší hardcore fandy Lary. Lara vám ale vzkazuje: "Ještě pár sekund mi budeš čučet na rozkrok a odprásknu tě! Nemohu za to. že mi vývojáři nadělili tak ostré plavečky a hloupě umístily kamery" XD

1. obrázek na pokračování: "Právě se chystám otestovat mojě balanční schopnosti" XD
2. obrázek na pokračování: "Ještě krůček a hapám, no uvidíme čím mě autoři vybavili, doufám že se dole nerozplácnu jako kobliha" XD
3. obrázek na pokračování: "Stále ještě stojím, díky šikovným vývojářum se holt moji milí hráči pádu asi moc nedočkáte" XD
"Možná že se vám zdá že jsem zeslábla, ale to se budete divit až uvidíte kam tím krámem dohodím" XD
"Willy! kolikrát jsem ti říkala spoilery ne! Moji mílí hráči, nic jste neviděli ju, jo ale pozdravuje vás všechny Thor se svým kladivem které už zanedlouho nebude jeho" XD
"Proč mě musí pořád ti moji hráči tahat do takových výšek" XD
"No ještě teď se mi z té rány od potápěče motá hlava, Willy! říkala jsem žádné spoilery!!!" XD
"Snaď mě za tou krabicí nikdo neuvidí. Doufám že tahle lodička je masokombinát pač jestli ne, tak to tedy brzy bude" XD
"Cítím tady Natlu, Amandu a taký pořádný průšvih.

Zdroj:www.laraisback.blog.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama