Partnerský Blogík Lara´s Shadow najdete ZDE

Stahuj XNA Lara ZDE

Listopad 2008

Karima Adebibe-životopis

30. listopadu 2008 v 14:57 | Lady Croft |  .:Karima Adebibe:.

Karima se narodila před dvaceti lety v Londýně ve Velké Británii a posledních semd let žije v Maroku se svou maminkou. Hru Tomb Raider obdivovala už jako malá holka společně se svojí sestrou a nejeden díl si také zahrála, k této hře patří
i filmy s Angelinou Jolie, jejíž skalní fanynkou je Karima také a ráda by se s ní setkala osobně. Karimu jste mohli vidět ve filmu Alien versus Predators a účinkovala i v reklamě pro Coca-Colu. Vizážistka všech modelek Lary, Debbie Lash, o Karimě prohlásila, že v ní cítí něco velmi speciálního a že díky tomu by mohla zvládnou hlavní roli Lary Croft - "Modelka musí mít dokonalý vzhled a také skvělou osobnost, setkává se totiž s fanoušky různých věkových kategorií, a právě je uspokojí pouze dívka s dokonalým obličejem a postavou. Jak jinak než ta, která se Laře skutečně podobá nejen vzhledem, ale i svojí obratností." Karima má přítele, který se jmenuje Terry, je mu 27 let a pracuje jako muzikant.

Jméno - Karima Adebibe
Věk - 20
Místo narození - Londýn, Anglie
Znamení zvěrokruhu - Lev
Barva očí - modrozelená/šedá
Barva vlasů - hnědá
Filmografie - 2004 - Alien vs. Predator (obětní beránek)

Lara Croft - životopis

30. listopadu 2008 v 14:14 | Lady Croft |  .:Lara Croft:.
Lady Lara Croft je v pořádí již jedenáctou hraběnkou svého rodu, rodina Croftů tento šlechtický titul získala v roce 1547 díky králi Eduardovi VI. a zároveň s titulem jí byl přidělen majetek Abbingtonu, Surrey. Majetek Croftů se skládá ze tří oddělených panství, z nichž dvě spravuje National Trust a třetí je domovem Lary.

Během svého mladého života Lara utrpěla několik osobních tragédií, oba dva rodiče zemřeli ještě v době, kdy byla Lara nezletilá. Právem považována za génia a gymnastku hodnou medaile, je Lara předmětem dohadů a vášnivých diskuzí vědecké i politické společnosti, bulvárního tisku nevyjímaje. Stejnou mírou je idealizována a pomlouvána a je pravděpodobně jednou z nejvíce fascinujících a záhadných postav naší doby.

Lara se narodila v surreyské nemocnici Parkside hospital Lady Amélii Croftové a notoricky známému archeologovi Lordu Richardu Croftovi, poslednímu hraběti z Abbingtonu. Od tří do šesti let Lara navštěvovala Abbingtonskou dívčí školu, kde se projevila jako bystrá a nadaná školačka.

Ve svých devíti letech přežila letecké neštěstí v Himalájích, které vzalo život její matce. Její houževnatost se projevila již v této době, nějakým způspbem sama zvládla desetidenní pochod přes Himaláje, jedno z nejvíce nebezpečných míst na naší planetě. Když dorazila do Katmandu, jako první šla do baru, kde zatelefonovala otci a zdvořile ho požádala, aby pro ni přijel a vyzvednul si ji.

Po celých šest let od letecké nehody, neustále cestovala po celém světe po boku svého otce, od jedné archeologické vykopávky, ke druhé. Během této doby se jí dostávalo vzdělání od soukromých poručníků, ale jejím nejlepším učitelem pro ni byl vlastní otec.

Když bylo Laře patnáct let, ejí otec se vydal do Kambodže, kde posléze zmizel neznámo kam. Ani po zkoumání lidských ostatků, nebylo tělo identifikováno a kvůli tomu nebyla Lara uznána dědičkou šlechtického titulu a majetku rodiny Croftů a dostala se tak do sporu se svým strýcem Lordem Errolem Croftem. Spor nakonec vyhrála a získala své právem patřící dědictví, kvůli tomu se však odcizila všem svým příbuzným.

Díky svým již patnácti mezinárodním archeologickým objevům, které Lara provedla, zatlačila do pozadí svého otce, objevené oblasti poskytují neustále nové pohledy do minulosti, nelze tudíž popřít, že má Lara neuvěřitelné zásluhy v oboru archeologie, ovšem lidé, kteří ji kritzují, se najdou také.

Lařiny metody byly často stavěny do pozice nesouhlasu členů vlády a jiných archeologů. Jako argument používali tvrzení, že je povýšená a bezohledná. Několik vědců také poznamenalo, že její nedostatečné dokumantace a hrubá síla poznamenaly několik vykopávek a nadělaly více škody, než-li užitku. Také se objevila (nepodložená) obvinění, že si z těchto míst Lara odnáší předměty bez uvědomění mezinárodních společenství o jejich objevu, to ji dělá pouze slavným lovcem pokladů.

Ačkoli jsou bulvární plátky posedlé životem Lary Croft, své soukromí si ostře chrání. Nikdy neposkytla rozhovor, ani se nevyjádřila k ničemu, co by týkalo její osoby, raději se vyjadřuje prostřednictvím stručných a formálních sdělení svými rodinými právníky, Hardgravese a Moorea.

Podle očekávání se objevilo několik neoficiálních životopisů mladé hraběnky, které poukazují na její fantastické činy, počínaje od objevení žijících dinosaurů v Kongu a neblaze proslulou oblastí 51 v Nevadě konče. Oficiální vyjádření z panství Croftů zní asi takto: '...tyto knihy jsou naprosté výmysly: hanebné, kýčovité práce plné nesmyslů.'

Nicméně, kdykoliv zabrouzdáte po inetrnetu a budete hledat nevysvětlitelné, záhadné a neuvěřitelné, vždy objevíte Lařino jméno, nacházející se v těchto heslech. Mohla by být hrdinkou pro teroristická spiknutí a milovníky alternativní historie a podobně.

Zdá se, že čím více se budete hrabat v Lařině životě, tím více ohromná a záhadná vám bude připadat. Stejně jako je tomu u archeologických oblastí, které objevila, my zatím jen narušili povrch této vyjímečné ženy a celek záhadných tajemství, která se ukrývají hluboko v jejím nitru.

Alison Carroll-17

30. listopadu 2008 v 14:10 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-16

30. listopadu 2008 v 14:09 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-15

30. listopadu 2008 v 14:08 | Lady Croft

Alison Carroll-14

30. listopadu 2008 v 14:07 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-13

30. listopadu 2008 v 14:07 | Lady Croft

Alison Carroll-12

30. listopadu 2008 v 14:06 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-11

30. listopadu 2008 v 14:05 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-10

30. listopadu 2008 v 14:04 | Lady Croft

Alison Carroll-9

30. listopadu 2008 v 14:03 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-8

30. listopadu 2008 v 14:02 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-7

30. listopadu 2008 v 14:01 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-6

30. listopadu 2008 v 14:00 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-5

30. listopadu 2008 v 13:59 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-4

30. listopadu 2008 v 13:58 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-3

30. listopadu 2008 v 13:58 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll-2

30. listopadu 2008 v 13:56 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Alison Carroll

30. listopadu 2008 v 13:54 | Lady Croft |  .:Alison Carroll:.

Tomb Raider Underworld - preview

30. listopadu 2008 v 13:48 | Lady Croft |  .:Novinky:.
Na stránce www.tombraiderinc.com - kteří navšívili Eidos v Londýně - je spousta informací o Tomb Raider Underworld, takže jsem si řekla, že bych to mohla přeložit a sepsat nejdůležitější informace. Protože mě baví shánět informace a pátrat, na co se budeme moci těšit :-). Starý preview jsem smazala, nebyl moc hezky napsaný, teď to vezmu popořadě a snad to bude přehledně udělané...
CO NOVÉHO VE HŘE?
Vlastním cílem Crystal Dynamics bylo vytvořit příběh, ve kterém je 'hráč proti celému světu', což vytvířá živější pohled na hru. Vytvořili pocity, které Laru ovlivňují a tyto pocity jsou zapříčiněny prostředím, ve kterém se nachází, a věcmi kolem ní.
Underworld...
...vlastně vypráví příběh o hrůzostrašné zbrani Severského boha Thora. Legenda praví, že tato zbraň (kladivo) dokáže rozdrtit hory tak, že se z nich stanou údolí, a jeho síla dokáže zničit i všemocného boha. Po více jak tisíc let bylo Thorovo kladivo pouze legendou a smyšlenkou památníků... Ovšem až do teď.

V prastarých ruinách na dně Středozemního moře nachází archeoložka Lara Croft důkaz, že Severské podsvětí a mýtické Thorovo kladivo opravdu existovaly. Lařina nebezpečná cesta směřuje k zapomenuté síle, která dokáže rozpoutat peklo na Zemi a tím zničit celou lidskou civilizaci.


Kam se podíváme?
Kromě toho, že zavítáme na nová místa, podíváme se i na ta, která jsme prošli i v minulých dílech, sčítám od prvního dílu Tomb Raidera. Mělo by jít o Velikonoční ostrov, Xilbabu (Podsvětí), Mezopotámii, Antarktidu, Thajsko, Mexiko, Austrálii a Řím. Samozřejmě by nemělo chybět Lařino panské sídlo, která ovšem - jak jste mohli vidět v prvním traileru Tomb Raider Underworld - vyhořelo (respektive ho Lara odpálila - otázkou je - proč?).

To, co nám chybělo v předchozím dílu
Anniversary, jsou Lařini poradci a kamarádi - Alister a Zip. Další otázkou je, kde se s nimi setkáme a jestli budou nápomocní jako v Anniversary.
LARA CROFT
Lara zde bude vykonávat jakousi roli 'olympioničky', její akrobacie jsou neskutečné, hra je založená na technice 'zachycení pohybu' - dělá ji to více realističtější a plynulejší.
Jak jste si mohli všimnout, Lara má mnohem více propracovaný obličej, který reaguje na to, co se kolem ní děje, v jaké je situaci a kde se nachází a ovlivňuje to její náladu. Například - když střílí, její zloba je na ní viditelná - pokud si pamatujete z předchozích dílů TR, starší Lara cenila zoubky - takže tady se dočkáme úplného vylepšení...

Novinkou je animace pro její culík - ve větru se pohybuje více realističtěji a je i krásně vystínovaný. Když bude pršet, kapky deště budou padat na Lařinu kůži a stékat po ní, oblečení na ní bude mokré a v blátivých místech bude zašpiněná - díky dešti ale uvidíte, jak z ní špínu stékající kapky pomalu smývají.

LAŘINY POHYBY A DOVEDNOSTI
Lařiny pohyby nejsou propracované jen v chůzi a úkonech, které dělá, ale i v boji - její 'kombaty' narostly do enormních čísel a s jistotou se nemůže říct, které všechny to budou (ty nové).
Prozatím jsou to:
  • Krytí (?) na římsách
  • Kop z plošinky (tenké tyče mezi dvěma místy)
  • Možnost vylézt na šikmá nebo vypuklá místa (už by neměla sjet dolů jako pokaždé)
  • Zaměřit cíl na plošince (tenké tyči mezi dvěma místy)
  • Při přelézání rohů římsy vykonává Lara tento úkon více plynuleji
  • Během balancování na trámech bude Lara moci uklouznout, když budou mokré a kluzké
  • Je zde nová 'lezoucí' technika - wall kick - odrážení od protilehlých stěn
  • Nový 'sběrací' úkon
  • Tyče, které Lara vezme ze země bude moci použít k lezení - zasadí je do díry ve zdi a použije je k lezení, veletočům,...
  • V bojích může Lara i kopnout (AoD)
  • Moci vzít tyč ze země a použít ji jako zbraň
  • Lara se může potopit a střílet pod vodou (TR3 - harpuna)
  • Když Lara nalezne nějaký předmět, bude s ním i moci utíkat
  • Vrátí nám ruční granáty
  • Když Lara poběží kolem nepřátel, měla by se na ně letmo kouknout
  • Nový 'sprint mode'
  • Když bude Lara nést předměty, bude mít jiný 'utíkací mód' - pohyby budou pomalejší v závislosti na váze a podobě předmětu
  • Zpět je její osobní světélko (Legend)
V podstatě by měly být zachovány i ty dovednosti, které známe z Anniversary i z Legend, obohacené o nové úkony... Novinkou je i další bullettime, když se blíží nebezpečí, čas se zpomalí a Lara má tak šanci uniknout ze spárů nepřátel a oblud, se kterými se v novém dílu setkáme. Další novinkoou je míření na více nepřátel zároveň, s čímž jsme se dříve nesetkali...

Kromě pohybů je i lépe propracovaná její podoba, vypadá realističtěji, než kdy dřív, její postava obsahuje více polygonů, než předchůdkyně. A jak jste si i všimli, vypadá opět o něco jinak, než v předchozích dílech... Můj prvotní šok, kdy jsem si řekla - proboha, s tímhle mám hrát další díl?! - zmizel, když jsem viděla další obrázky, nový se objevil při pohledu na
tento render, stačí vousy a je z ní hotový Adolf Hitler - uznejte, že vypadá jako chlap...


DEMO
By mělo začít v části Mexiko - Chiapas (což je čtvrtý level). V něm je velmi temno a deštivo, obloha je zatažená, linou se po ní černé mraky a klikatí ji blesky. Stíny kolem přidávají hře temno a Laru dělají více věrohodnou... Když Lara utíká a prodírá se houštím, oběma rukama rozhrnuje keře a pokud nese nějaký předmět, používá pouze jednu ruku.

Každá úroveň hry má své vlastní počasí, nový systém stínování a grafický obal je úžasný - zavede vás do hry tak moc, že si budete myslet, že se na onom místě opravdu nacházíte (TRINC: A to byla hra hotová pouze z 50%).

Nový systém léčení - bude záviset na tom, jak moc bude Lara během bojů zraněná, jestliže ztratí méně než 1/3 svého života, časem se doléčí sama, ale pokud bude ztráta větší, než 1/3 - bude muset použít lékárničku. Ty najdeme skryté ve vázách a jiných předmětech, jako tomu kdysi bylo v Tomb Raider: The last Revelation - mise Egyptová.

Puzzle - budou náročnější a propracovanější, nebudete už jen hledat 'nějakou' součástku, nyní si budete muset poradit i s obyčejnými věcmi, které se povalují v běžném prostředí - například větev, abyste rozchodili mechanizmus,... Snad se tento tah povede a udělá puzzle zajímavější a celkově tím i prodlouží hru. Kolik bude úrovní zatím nevím. Každopádně - čtyři jsou určitě.
Vybavení
Neměli by nám vzít oblíbený háček a světýlko, naopakby nám i mohli něco přidat, že? :-) Pistole, baťůžek, vrátí nám granáty z Legend, které sebrali v Anniversary. Ze screenshotů i můžete vidět, že Lara často mění oblečení, což novinkou není - jako v přechozích dílech TR.


Ve videích jste mohli zaslechnout starý známý ukládací checkpoint, takže ani tu se o ukládání nebudeme muset starat - což je dobře, ve starých dílech zapomínáma pak to dopadá, jak to dopadá.
Protivníci
By měla být zvířata - viz prostředí, kde se hra odehrává, a jelikož jde o mýtickou povídku, nějaké ty vyhynulé příšerky by se tu objevovat měly taktéž, jestli budou ve hře k dispozici i lidé - jako bylo v Anniversary - nevím. Protože na Thorovo kladivo nebude Lara určitě sama, nějaký ten človíček tam snad proběhne a život nám znepříjemní. Mimoto - mrtvoly mizet nebudou, takže by se daly použít i jako menší značkování - ano, morbidní...
Kdy?
Na pultech v Evropě bychom se hry měli dočkat okolo 21. listopadu 2008, měla by stát něco přes 1000,- Kč, jestli bude vydané demo (u Anniversary bylo narychlo, tady by taky mohlo být - menší ochutnávka před koupí :-), je zatím v pouhém spekulování, jakou část hry zasadí do dema je také jen domněnkou...
ukazatele života
Doplňkem do náhledu hry jsou nové ukazatele života. Ale co vlastně jednotlivé postavičky signalizují?

V každém prostředí se objevíte s plnýmukazatelem života, nemáte žádné pomůcky pro zvednutí zdraví - žádné lékárničky, ty si musíte najít, skrývají se v různých předmětech anebo v místech 'první pomoci' - tedy prostředí, kde jsou i lidé. Jestliže vám někdo/něco hodně ublíží a nepoužijete lékárničku k uzdravení, Lařino zdraví se postupně doplní - ovšem velmi pomalu a to do cca 25% vlastního života. V každé úrovni se nachází relikvie, když najdete jednu, momentální hodnota zdraví se zvětší o 17%, když najdete všech šest, zdraví se zdvojnásobí.

ZELENÁ - plné zdraví; ŽLUTÁ, ORANŽOVÁ, ČERVENÁ - zranění, které Laře ubírá život... Čím méně bude mít svého života, tím bude pomalejší a zranitelnější - což znamená, že vás může zabít jakékoliv malé zraněníčko - např. klopýtnutí, ale jestliže je stále svěží, jen tak něco ji neskolí. Je i zmínka o tom, že když bude místo pro relikvie zaplněno, do zdraví přibude i druhý vertikální ukazatel, takže zdraví budete mít v podstatě dvojnásobné - dva ukazatele (malé obdélníčky vlevo od siluety) a ukazatel změní barvu na tmavě modrou, při dalších zraněních se barva mění od modré až po červenou, která signalizuje smrt.